Ruilen & retourneren
Op deze pagina lees je alles over het ruilen en retourneren van bestelde artikelen via de webshop van Vos Schoenen. Ook vindt je hier de informatie die je nodig hebt als je een klacht hebt over een artikel.
Artikel ruilen/ retourneren
Wanneer je een artikel wilt retourneren of ruilen voor een andere maat of een andere kleur, geeft dit dan aan op het retourformulier. Zodra je retourzending (artikel en retourformulier) bij ons binnen is, wordt deze verwerkt. Bij een ruiling wordt het nieuwe artikel, indien voorradig, zo spoedig mogelijk naar je verzonden.
GRATIS retourneren in onze winkels Je kunt jouw pakket/ artikel afleveren in onze winkel. Een van onze medewerkers geven je een retourbewijs van het artikel. Er wordt dan gestreefd om binnen 5 werkdagen het (resterende) bedrag teruggestort op je IBAN-rekeningnummer.
Voorwaarden ruilen / retourneren
• Het artikel dient in ongebruikte en ongedragen staat te zijn (passen mag uiteraard wel).
• Het artikel dient voorzien te zijn van alle originele stickers, labels en/of kaartjes.
• Het artikel dient verpakt te zijn in de originele schoenen- en verpakkingsdoos.
• Het artikel dient binnen 14 dagen na ontvangst te worden teruggezonden.
• Het retourformulier dient zo volledig mogelijk te worden ingevuld en in de schoenen- of verpakkingsdoos te worden meegezonden.
• Meerdere producten uit dezelfde order dienen in één zending te worden geretourneerd.
• Retourzendingen zijn altijd voor risico van de klant.
• Goederen onder rembours worden niet geaccepteerd.
Terugbetaling
Wanneer wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen, wordt je hiervan per mail op de hoogte gesteld. Wij controleren of de zending aan bovenstaande voorwaarden voldoet. Wij streven ernaar binnen 5 werkdagen na dat de retourzending bij ons binnen is, het (resterende) bedrag terug te storten op uw rekeningnummer. Indien je een bestelling hebt geplaatst in een van onze winkels, vragen wij je jouw IBAN-rekeningnummer aan ons door te geven per mail.
Wanneer je binnen de 14 dagen jouw online bestelling retourneert, ontvang je alle betalingen die je voor de bestelling hebt gedaan terug, exclusief verzendkosten. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal er geen kosten in rekening worden gebracht bij het terugbetalen. Wanneer er sprake is van een gedeelde bestelling, waarvan je een deel terugstuurt en een deel houdt, dan ontvang je de betaling voor het geretourneerde deel terug, exclusief verzendkosten.
Heb je vragen of opmerkingen? Bel 010-4136763 of vul het contactformulier in.
Indien een product beschadigd of onjuist geretourneerd is heeft Vos Schoenen het recht om een product te weigeren of waardevermindering in rekening te brengen.